چاپ خبر
دبیرستان دخترانه فرزانگان2 تهران چهارشنبه, ۰۵ آبان ۱۴۰۰
برگزاری آزمون سنجش آغازین-ویژه کلیه پایه ها-دبیرستان فرزانگان 2-آبان ماه 1400
مدیران محترم مدارس استعدادهای درخشان:
با سلام واحترام؛
         به پیوست محتوای آزمون سنجش آغازین جهت اطلاع رسانی به دانش آموزان ارسال می شود .
لازم به یادآوری است حضور 100 درصدی دانش آموزان در آزمون مورد انتظار است .
 
 
 اطــلاعــــیه
🔹فرصت مجدد شرکت در آزمون ورودی( سنجش آغازین)
........................
🔸به اطلاع کلیه دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه که در آزمون سنجش آغازین شرکت نکرده و یا موفق به ثبت نهایی پاسخ ها نشده‌اند می‌رساند ، سامانه سنجش آغازین به آدرس زیر، در روز 🗓 شنبه مورخ 15 آبان 1400 از ساعت ⏰ 9 صبح الی 24 در دسترس قرار خواهد گرفت. دانش آموزانی که پاسخ آنها ثبت نهایی شده است امکان شرکت مجدد را ندارند.
 
🔴آدرس سامانه :  https://sa.medu.ir
.
⚠️ نکات مهم :
1⃣ شرکت در این آزمون اختیاری است و تأثیری در سوابق تحصیلی و نمرات(مستمر،پایانی و ...) دانش آموز ندارد.
2⃣ در این آزمون مناطق، مدارس و دانش آموزان رتبه بندی نمی‌شوند.
3⃣ دانش آموزانی که امکان ورود به سامانه را ندارند، به علت نبود اطلاعات آنها در سامانه سیدا است. امیدواریم در دوره های بعدی این مشکل برای شما عزیزان به وجود نیاید.
4⃣ تلاش شده است که این آزمون به بهترین شکل ممکن اجرا شود اما امکانات موجود و حجم بالای آمار دانش آموزان، مشکلاتی را برای ارائه خدمت شایسته بوجود آورد که از همین طریق از بروز این دست از مشکلات از شما عذر خواه هستیم.
5⃣ بدیهی است آزمون ورودی (سنجش آغازین) می بایست در روزهای ابتدایی آغاز سال تحصیلی اجرا شود، اما علیرغم فاصله گرفتن از زمان مناسب این آزمون، این مرکز برای آغاز مسیری که در سال های بعد تداوم یابد، این آزمون را با وجود تمام مشکلات موجود اجرا نمود که لازم است از تمام عوامل اداری و آموزشی و دانش آموزان عزیز که برای بهتر برگزار شدن این آزمون تلاش نمودند قدردانی نماییم.
6⃣ نتایج آزمون بعد از تجزیه و تحلیل، جهت اطلاع و برنامه ریزی ذینفعان ارسال خواهد شد.
🎯 اهداف سنجش آغازین :
1⃣ آگاهی از توانایی‌ها و امادگی‌های قبلی دانش آموزان برای ورود مناسب به فرایند تعلیم و تربیت و جبران نارسایی‌ها و کاستی‌های احتمالی دانش آموزان در سال تحصیلی جدید
2⃣ ایجاد خودآگاهی، خودارزیابی و تصمیم‌گیری از سوی دانش آموزان، چگونگی جبران، رفع کاستی‌ها و دستیابی به سطوح بالاتر شایستگی در هریک از حوزه های یادگیری (بند 4-10 برنامه درس ملی)
3⃣ زمینه بهره‌گیری هوشمندانه از فناوری های نوین آموزشی و استفاده از آن ها با نگاه تقویتی و تکمیلی با توانمند سازی ( بند 9-9 برنامه درس ملی)
4⃣ استفاده از نتایج ارزشیابی در بهبود فرایند یاددهی-یادگیری و اصلاح برنامه ها و روش ها (بند 2 اصول حاکم بر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی مصوب جلسه 713 شورای عالی آموزش و پرورش) 
5⃣ استفاده از نتایج ملی ارزشیابی آغازین به عنوان معیاری مناسب برای اطلاع از میزان اثربخشی «بسته تعمیق یادگیری و جبران افت تحصیلی ناشی از وقفه آموزش های حضوری در دوران بیماری کووید-19 و پس از آن»
...........................
🖋مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی
انتهای پیام/.